Strefa klienta

Najczęściej zadawane pytania

UMOWA

Jestem już Abonentem SPEED-NET, korzystam z usługi internetowej. Czy mogę skorzystać też z oferty na telewizję?

Jak najbardziej. Wybierz z cennika pakiet interesujących Cię usług i umów spotkanie w Biurze Obsługi Klienta – przygotujemy dla Ciebie niezbędne dokumenty i otrzymasz dekoder, dzięki któremu będziesz mógł korzystać z usług telewizyjnych.

W takim wypadku oferujemy naszym Klientom możliwość podpisania cesji oraz przeniesienia usługi.
Cesja

By podpisać cesję, konieczne jest umówienie spotkania w Biurze Obsługi Klienta, na którym spiszemy stosowny dokument. Konieczna jest obecność obu stron – osoby, na którą obecnie jest umowa oraz osoby, na którą umowa ma zostać przepisana. W dniu podpisania cesji wszystkie należności, łącznie z fakturą za bieżący miesiąc, muszą być uregulowane. Cesja wchodzi w życie z nowym okresem rozliczeniowym, a jej koszt (50,00 zł) ponosi cesjonariusz. Jest to rozwiązanie korzystne także dla nowego właściciela mieszkania – uniknie opłat aktywacyjnych, które byłby naliczone w przypadku podpisania nowej umowy.

PRZENIESIENIE
Jeśli klient zmienia adres, a w nowej lokalizacji posiadamy odpowiednią infrastrukturę, oferujemy możliwość przeniesienia usługi. Umawiamy naszych techników pod nowym adresem gdzie podłączają i konfigurują sprzęt, który klient dostarczył z poprzedniej lokalizacji i na miejscu podpisujemy stosowny aneks do umowy. Koszt przeniesienia: od 99,00 zł.
W przypadku wypowiedzenia Umowy zawartej na czas określony – przez Abonenta bądź Dostawcę usług z winy Abonenta – przed upływem okresu na jaki została ona zawarta, Abonent zapłaci na rzecz Dostawcy usług opłatę umowną z tytułu niedotrzymania warunków umowy.
Sprzęt użyczony na czas trwania usługi (np. router czy dekoder wraz ze wszystkim elementami zestawu abonenckiego) należy zwrócić do Biura Obsługi Klienta do 14 dni od zakończenia usługi. Można zrobić to także Pocztą Polską lub kurierem, pamiętając o dobrym zabezpieczeniu przesyłki na czas transportu.

Z osobami, które korzystały z internetu radiowego skontaktujemy się do 14 dni od daty zakończenia umowy w celu umówienia terminu demontażu anteny i zasilacza przekazanych na czas świadczenia usługi. Jeśli jednak z jakichś przyczyn nie uda nam się umówić na wspomniany demontaż wówczas należy zwrócić w/w urządzenie do naszego biura.

Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy może być złożone w formie pisemnej lub dokumentowej – przesłane pocztą elektroniczną na adres biuro@speed-net.com.pl z adresu podanego do korespondencji w czasie spisywania umowy – to dla nas istotne z punktu widzenia poprawnej weryfikacji Abonenta i bezpieczeństwa Państwa danych.

Od daty skutecznego dostarczenia do nas pisma będzie obowiązywał miesięczny okres wypowiedzenia ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca.

Dokument wypowiedzenia umowy powinien zawierać:

  1. imię i nazwisko / dane i NIP firmy,adres
  2. świadczenia usługi,
    numer oraz datę zawarcia umowy,
  3. rodzaj świadczonej usługi,
  4. własnoręczny podpis osoby upoważnionej (przy wypowiedzeniu składanym w formie pisemnej)
Nie ma możliwości opłacenia należności w Biurze Obsługi Klienta. Wszelkie płatności należy regulować bezgotówkowo – dane potrzebne do wykonania przelewu znajdują się na comiesięcznie wysyłanych do Państwa fakturach.
Oczywiście, oferujemy Abonentom możliwość czasowego zawieszenia usługi. Usługę można zawiesić na okres od 1 do 6 miesięcy.

Oświadczenie o czasowym zawieszeniu Umowy może być złożone w formie pisemnej lub przesłane pocztą elektroniczną na adres biuro@speed-net.com.pl z adresu podanego do korespondencji w czasie spisywania umowy – to dla nas istotne z punktu widzenia poprawnej weryfikacji Abonenta i bezpieczeństwa Państwa danych.

Oświadczenie powinno zawierać:

  1. imię i nazwisko / dane i NIP firmy
  2. adres świadczenia usługi,
  3. numer oraz datę zawarcia umowy,
  4. rodzaj świadczonej usługi,
  5. dokładny termin planowanego zawieszenia umowy,
  6. własnoręczny podpis osoby upoważnionej (przy wypowiedzeniu składanym w formie pisemnej)
Usługę będziemy mogli zawiesić od nowego okresu rozliczeniowego, a jednorazowa opłata wynosi 99,00 zł.

Usługi

Jak prawidłowo sprawdzić prędkość łącza a pomocą tzw. speedtesta?

Aby sprawdzić prędkość łącza należy wykonać autoryzowany speedtest, który jest rekomendowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, link do strony: https://pro.speedtest.pl. Po wejściu na wspomnianą stronę należy się zarejestrować, następnie zostanie pobrana aplikacja do wykonywania autoryzowanego speed testu. Aby wynik był miarodajny test prędkości należy wykonać poprzez połączenie kablowe komputera z routerem jednocześnie rozłączając wszystkie inne urządzenia zarówno po kablu jak i po WiFi.

Dane, które widnieją na urządzeniu ze względów bezpieczeństwa, są przez nas zmieniane. Aby otrzymać dane dostępowe do routera należy przesłać dyspozycję o utworzeniu konta USER z adresu mailowego, który został podawany przy podpisywaniu umowy jako adres mailowy do korespondencji.
Problemy z połączeniem z internetem po Wi-Fi może być związane np. z natłokiem sieci internetowych w najbliższym otoczeniu czy obecnością innych urządzeń działających na tej samej częstotliwości, w tym routerów, głośników Bluetooth, kamer, kuchenek mikrofalowych, telefonów, telewizorów, radioodbiorników, elektronicznych niań itp.
Wolniejsze działanie sieci bezprzewodowej może wynikać również z różnego typu przeszkód pomiędzy urządzeniem Abonenta, a routerem, np. grubych ścian w mieszkaniu, kaloryferów, jak i innych przeszkód betonowych, metalowych czy szklanych. W celu zweryfikowania problemów ze stabilnością działania usługi po Wi-Fi należy sprawdzić czy Pana urządzenie/urządzenia (komputer, laptop, telefon komórkowy, tablet, itp.) nie przełączają się automatycznie między sieciami 2.4 GHz i 5 GHz. W tym celu w ustawieniach Pana urządzenia/urządzeń należy wybrać opcję nie przełączania się automatycznego między sieciami.
Jako operator nie przechowujemy tego typu danych, nazwa sieci oraz hasło widnieją na protokole odbioru instalacji, które zostałodołączone do umowy. Jako operator możemy zmienić hasło oraz nazwę sieci Wi-Fi w tym wypadku należy przesłać dyspozycję o zmianę hasła na adres mailowy, ważne by taka dyspozycja została wysłana z adresu mailowego, który został podawany przy podpisywaniu umowy jako adres mailowy do korespondencji.
Oczywiście, w tym wypadku udostępniamy urządzenie jednoportowe do którego klient podpina własny router. Ważne jest by prywatny router obsługiwał autoryzaję poprzez protokół PPOE
Zalecamy aby dekodery były podłączone do sieci kablem ethernetowym bezpośrednio do routera bądź do gniazdka ethernetowego ( w ten sposób zapewniamy stabilne działającą usługę telewizyjną).
Tak, w takim wypadku konieczne jest zamontowanie dodatkowego dekodera. W naszej ofercie znajduje się tzw. usługa multiroom. Miesięczny koszt dodatkowej usługi wynosi 17,00 zł + jednorazowy koszt aktywacji dodatkowego dekodera – 69,99 zł.
W pierwszej kolejności dokonaj restartu urządzenia. W tym celu odłącz router z prądu na 2-3 minuty i podłącz ponownie. Jeśli mimo to Internet nie działa, skontaktuj się z naszym BOK.

Umieść router mniej więcej na środku mieszkania. Urządzenie to nie powinno być w żaden sposób obudowane, nie może znajdować się w szafie, biurku czy zamkniętym pomieszczeniu gospodarczym.

Dokonaj zmiany kanału sieci Wi-Fi w konfiguracji routera ( konto USER).

Wirusy a słaby sygnał Wi-Fi na laptopie lub telefonie- weryfikacja.

Dodatkowe urządzenia wzmacniające sygnał Wi-Fi.

Skip to content